Rotorua - Whangarei - Raglan - (stage)

3 oktober 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik zeg het iedere keer weer, maar jeetje wat vliegt de tijd voorbij! Ik zag dat het al bijna vier weken geleden is dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Tijd voor weer een nieuwe update vanuit het paradijs!

Het weekend nadat we naar Mount Taranaki zijn geweest, was eindelijk de eerste trip met Student trips, waarbij we met een grote groep stagiaires en opairs naar Rotorua gingen. Ik heb hier letterlijk vanaf dag 1 dag ik in Nieuw-Zeeland was naar uit gekeken. Rotorua is een plek waar je heel goed kunt zien (en vooral ruiken) dat de aarde leeft. Ook is Rotorua de plek waar je van 's werelds hoogst 'commercially rafted' waterval kunt raften. Ik heb er niet heel lang over na hoeven denken om dat te doen. Dat betekent overigens niet dat ik niet bang was. Ik heb echt doodsangsten uitgestaan voordat ik dat rubberbootje in stapte. Maar aangezien dit de enige keer in mijn leven zal zijn waarop ik dit kan doen, had ik geen keus, ik moest wel! We stapte in het bootje en de tocht naar de waterval duurde gelukkig even waardoor we konden wennen aan de boot en het water. Die tijd had ik echt nodig, want als we direct naar beneden zouden gaan, had ik het niet aangekund. Ik moet zeggen dat ik het al heel snel niet meer spannend vond en ik er juist alleen maar heel erg veel zin in kreeg; laat maar komen die 7m hoge waterval! En jahoor, we hebben de angsten overwonnen en we zijn na ongeveer een uur varen levend uit het rubbere bootje gestapt. Ik was zo blij en enthausiast. Aan het begin stond ik op het punt om last-minute af te haken, want ik vond het allemaal veel en veel te eng. Aan het einde had ik de neiging om stiekem nog een keer mee te gaan met de tweede groep. Wat was dit een fantastische ervaring! En wat voelt het goed om weer wat angsten te overwinnen.

De dag na het raften zijn we onder andere naar een Maori village geweest. Als je het lastig vind om sommige Nederlandse of Friese plaatsnamen uit te spreken, dan moet je deze eens proberen; Whakarewarewatangaoteopetauaawahiao. Het dorpje ligt praktisch gezien in Rotorua. Het was erg indrukwekkend om te zien dat hier dorpen en steden worden gebouwd op zo'n actief stukje vulkanische grond. Ook hebben we hier een Maori 'show' gezien. Echt heel erg indrukwekkend! De hele Maori cultuur is zo bijzonder. De cultuur staat volledig in het teken van moeder Aarde, en dat zie je overal in terug.

Inmiddels zijn we weer een weekje verder en stond de volgende trip al weer op ons te wachten, een road trip naar Whangarei. Whangarei ligt ten Noorden van Auckland. Zaterdag was het slecht weer. Maar op een of andere bijzondere manier is dit land zelfs adembenemend mooi op een regenachtige dag als deze! Allereerst hebben we een stop gemaakt bij Manganui om daar de cliffs te bekijken en te beklimmen. Het pad naar boven was ontzettend modderig en glad. We zijn dan ook niet allemaal schoon en droog weer beneden gekomen. Vervolgens zijn we na nog een korte stormachtige strandwandeling weer in de auto gestapt om door te rijden naar Whangarei. Zondag was een mooiere dag, een veel mooiere dag. Het voelde als hartje zomer! En dat terwijl het pas net een paar dagen lente was. Deze dag hebben we super veel gedaan. We zijn om 3:30 's ochtends opgestaan en naar Mount Manaia gereden. In het donker en de schemer van de ochtend zijn we naar boven geklommen om vervolgens vanaf de top van de berg de zonsopkomst te kunnen zien. De tocht naar boven was erg zwaar, want deze bestond praktisch gezien alleen maar uit trappen. Moet je je voorstellen dat je een uur lang achter elkaar aan het traplopen bent. Maar eenmaal boven was het gelukkig iedere trede waard. We hadden prachtig uitzicht over zowel land als zee. Eenmaal weer beneden hebben we eerst gezocht naar een extra ontbijtje en een goede bak koffie! Dat was de eerste keer in mijn leven dat ik heb ontbeten bij, jawel, de Mc Donalds. Vervolgens zijn we verder op pad gegaan naar een semi-eilandje waar je alleen kunt komen als het eb is. Het was wederom paradijselijk! Daarna zijn we naar het mooiste strand dat ik tot nu toe heb gezien geweest, Matapouri Beach. Nadat we hier een paar uur hebben genoten door niks te doen, zijn we via de Whangarei falls terug gereden naar Auckland. Wat een weekend!

Dan zijn we nu al weer belandt bij het volgende weekend, afgelopen weekend. Ook dit was weer een weekend waarin ik dingen heb gedaan die ik anders niet zo snel zou doen, namelijk, surfen! Wat een ervaring! Ook dit was een trip die was georganiseerd door Student trips. We gingen met bijna 50 man naar een van de beste surfspots ter wereld; Raglan! Nadat we aan waren gekomen bij ons paradijselijke hostel, hebben we een kleine surf introductie gehad en zijn we daarna richting het strand gereden. Nadat we een wetsuit een een plank hadden gekregen, kon het avontuur beginnen. De eerste poging om op het board te staan is, met een klein beetje hulp, meteen gelukt! Het voelde even alsof ik vloog, zo gaaf! Na heel veel andere pogingen zelf proberen is het me ook nog gelukt om het helemaal alleen voor elkaar te krijgen om op het board te staan. na het surfen zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben we de dag afgesloten met een onvergetelijk feest. De volgende ochtend voelde ik me verbazingwekkend fit en zijn we weer terug gereden naar Auckland. Onderweg zijn we nog gestopt bij de prachtige Bridal Veil Fall die in een paradijselijke omgeving lag. Na nog een stop bij de Hamilton Gardens kwamen we weer aan in Auckland. Ook dit was weer een weekend met veel onvergetelijke ervaringen!

Afgelopen week heb ik samen met Dagmar de komende weekenden gepland en ook de eerste week richting het Zuidereiland is gepland! Het komt zo eng dichtbij allemaal, super spannend! Ik kan niet wachten!

Komend weekend gaan we voor een lang weekend weg. We gaan naar het Noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Onwijs veel zin in! De ervaringen zullen jullie lezen in de volgende blog.

Oh en als mensen ook nog willen weten hoe het op stage gaat; goed! Ik ben inmiddels over de helft, wat echt een heel gek gevoel is! Alles verloopt prima en ik hoop alles goed af te krijgen zodat ik vanaf de kerst zorgeloos kan beginnen aan mijn reis van zes maanden.

1. Peter & Elly Vroegh:
    3 oktober 2018
    Nou Roos ik wordt al duizelig van wat je allemaal in een kort tijdsbestek hebt gedaan. En zoals ik lees heb je het prima naar je zin, niet zo gek met al dat moois wat moeder aarde daar nog bied. Volgens mij kom je ook onverschrokken terug, door alle vervaarlijke dingen die je onderneemt. En zoals we al voorspeld hebben, de tijd gaat inderdaad pijlsnel. Maar we hoeven je natuurlijk niet te vertellen dat moet blijven genieten van al de mooie dingen die je beleeft, want dat doe jij wel met volle teugen. We wensen je weer succes met het vervolg met je onderneming. Lieve groetjes Peter & Elly